Hmm.

Jadu ibland vet man inte om man skratta eller gråta åt folk och framför allt hur de beter sig. Jaa, väljer nog att skratta de är roligare;D

Sitter hos Fredda har varit här och firat honom, men nu gick han så nu är de bara jag och pälsk kvar, jag sitter här och lyssnar på den finaste och bästa låten State of shock - Best I ever had! Underbart! Ska snart dra vidare till Jossan som sitter själv och vill ha lite sällskap.

Aah nu ska ni höra min historia om min tid på jobbet idag då! Polen ringde och väckte mig klockan nio, tänkte aah jag kan sova en timme till ska ju ändå bara äta frukost eftersom jag börjar kl tolv och de äter mat då, kom dit bytte om och när jag kommer in på avdelningen så va de tydligen jag som skulle följa med en gubbe till sjukhuset här i finspång, för han skulle operera nåt med sin kateter. Jaha fick värsta chocken och blev jätte nervös. Men gick ut och vänta på färdtjänsten som stod utanför och vänta på oss. Åkte till sjukhuset kom dit, anmälde oss i reseptionen, hopp fick ta hissen upp 2 våningar. Kom in till de minsta vänte rum jag någonsin sett, fråga dom som satt där om vi verkligen hade kommit rätt och de hade vi ju. Så gubben och jag satte oss på en varsin stol, och efter redan tio minuter så fråga han va vi gjorde där och när det var hans tur. Vi kom dit halv ett bara de att han hade tid halv två.

Klockan ticka vidare klockan kvart över ett så tänkte ja nu äre inte lång tid kvar, men de kom ingen, efter en stund kom de ut en manlig utklädd sötnos och gav gubben kläder som han skulle byta om till. Aah fick hjälpa honom och de va ju inte de lättaste kan jag ju inte påstå uuuh han va så virrig eftersom han inte fatta va han skulle göra där, vet inte hur många gånger jag fick berätta.

Klockan blev kvart i två, då får jag reda på att allting är försenat i 1 ½ timme, yeeaah tänkte jag, läste ut 6 bamse tidningar. Han kom in klockan tre, fatta jag va skapligt trött och hungrig som en gnu. Sen vid fyra va han klar då fick jag gå in i ett rum bredvid och sitta bredvid honom när han låg i sängen och drack kaffe och åt smörgås, han tyckte så synd om mig att jag inte hade ätit nåt så han tyckte att jag skulle ta den ena, men neej tack! Aaah va iaf tillbaka till Tegelbacken klockan fem, hem fort som bara den och äta mat! oooh va gott de va.:) hahaha.

Nu ska vi dra vidare:D Blev ett ganska långt inlägg, läs om ni vill annars skiter ni i de! hahaha

Kommentarer
Postat av: Josefine

Fuskis gubbe då som fick mackor & inte du :D hahaha.

2009-02-17 @ 11:41:30
URL: http://jsoodeerberg.blogg.se/
Postat av: Johanna

Du det lät ju inte som någon dröm dag på jobbet för din del. men det är + i kanten för din del att du tar för dig sånna uppgifter & visar att du kan. Good girl!!! =)

2009-02-17 @ 15:52:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0