Fattar inte?

Jag förstår inte hur jag kan vara så trött hela tiden, de spelar ingen roll om jag sover många timmar eller några, är lika trött ändå. Har aldrig förut sovit "middag", men nu är jag helt slut, måste nästan sova 1 eller 2 timmar på dagen för att orka?

Nu sitter vi här hos Jossan och Daniel, kollar lite film, men jag känner att jag knappt kan hålla ögonen öppna, så de blir nog att brumma till Älsk snart och slänga sig i sängen och sova skapligt för en gångs skull! Imorn är de jobb igen, jobbar fem kvällar och en dag nästa vecka, vill hellre jobba dagar så man har eftermiddagen och kvällen kvar, men nejdå!

Har iaf bestämt mig för att jag ska börja spara pengar, för nästa år blir de en utomlandsresa, vart vet jag inte än, men iväg ska jag iaf! Hoppas på att de är några fler som är sugna, Älsk tackar nog inte nej de vet ja! =)

Ska även försöka att hålla mig från godis och sånt tills vi ska till Göteborg, de är ju bara 23 dagar kvar, så de ska jag nog klara av, eller rättare sagt jag måste göra de, även försöka komma igång med träningen också, tror jag ska köpa mig ett hopprep, de sägs att de ska vara rätt bra träning, så jag får testa, och de kan ju inte kosta så mycket, så de ska jag handla nån dag i veckan! Måste även försöka orka träna lite på träningsmojjen med.

Neej nu blir de snart sängen, och de ser jag fram emot! För så skönt de ska bli, blir kanske läsa några sidor innan, läser boken Skadad har bara 20 sidor kvar, så kanske läser klart den. Sen ska jag börja med Våran lilla hemlighet.

Imorn är dammsugaren ett måste, haha eftersom mamma är väldigt noggrann med att de är ordning och reda, så är de väl dags att jag börjar plocka i ordning lite innan de kommer hem, men de är ju så himla tråkigt och att städa ett hus själv tar lite tid. Men som sagt va, jag måste !

Godnatt och sov gott!
Puss Sofia

Kommentarer
Postat av: Johanna

Jag vet det är skitjobbigt med trötthet! Frågade ang det när jag var på hälsokoll med jobbet.

Allt handlar tydligen om rutiner. Försök att sova dina max 8-8½ timma. Ställ klockan om det är så. Men håller du en rutinerad sömn så mår du bättre.

Har försökt tänka lite på det & jag tror det funkar. Sen kommer det ju alltid perioder då man inte är annat än trött. Men prova regelbundna timmar. :D

2009-08-03 @ 16:57:29
URL: http://johannakratz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0